
Chatten
maakt het voor ons mogelijk om direct uw vragen te kunnen beantwoorden. Het is
sneller dan het sturen van een mail en biedt extra mogelijkheden ten opzicht
van telefonisch contact. Zo kunnen links worden doorgestuurd en kunnen we u
beter op weg helpen in de Digitale Studiezaal. Het chatten gaat niet ten koste
van andere vormen van dienstverlening. Vragen kunnen ook via e-mail en de
telefoon gesteld blijven worden en uiteraard blijft u ook van harte welkom in de
studiezaal op het Mariƫnburg.
Naast de ruim
zesduizend keer dat de studiezaal aan de Mariƫnburg het afgelopen jaar werd
bezocht, wisten bezoekers om en nabij de 200.000 keer digitaal hun weg te vinden
naar het Regionaal Archief Nijmegen. Chatten is een uitgelezen mogelijkheid om
ook die bezoekers van dienst te zijn.
Het
Regionaal Archief Nijmegen sluit met het aanbieden van chatten aan bij een
landelijke trend. Zo kunnen bezoekers van bijvoorbeeld het Brabants Historisch InformatieCentrum en het Gelders Archief al geruime tijd chatten met archiefmedewerkers. Uit
de ervaringen van de andere archiefdiensten en klantenonderzoek blijkt dat
bezoekers van archieven het chatten zeer waarderen.
Bij
een succesvolle test zal de chatfunctionaliteit een vaste plek krijgen
op de Digitale Studiezaal. Tot die tijd is de chatfunctie te vinden op de
startpagina van de Digitale Studiezaal. In het tijdsblok dat de chatfunctie
beschikbaar is kan een bezoeker een gesprek starten door op de gelijknamige
knop te drukken. Er opent dan een gespreksvenster.
We
zijn erg benieuwd wat u van deze extra dienstverlening vindt. Probeer het
vooral een keer uit en leg digitaal uw vragen aan ons voor over het verleden van de stad. We staan graag voor u klaar!
UPDATE JANUARI 2016: De pilotperiode is inmiddels afgerond en op basis van de resultaten is besloten voorlopig geen vervolg te geven aan deze pilot. De chatfunctie zal vooralsnog geen vast onderdeel van onze dienstverlening gaan uitmaken.
UPDATE JANUARI 2016: De pilotperiode is inmiddels afgerond en op basis van de resultaten is besloten voorlopig geen vervolg te geven aan deze pilot. De chatfunctie zal vooralsnog geen vast onderdeel van onze dienstverlening gaan uitmaken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten