dinsdag 24 november 2015

Chatten met een archiefmedewerker.

Het archief biedt bezoekers tot het eind van het jaar de mogelijkheid om te chatten met medewerkers. Tijdens de proefperiode kunt u van dinsdag tot en met vrijdag tussen 13.30u en 16.30u via de chatfunctie op de Digitale Studiezaal direct online u vragen aan ons voorleggen.
Chatten maakt het voor ons mogelijk om direct uw vragen te kunnen beantwoorden. Het is sneller dan het sturen van een mail en biedt extra mogelijkheden ten opzicht van telefonisch contact. Zo kunnen links worden doorgestuurd en kunnen we u beter op weg helpen in de Digitale Studiezaal. Het chatten gaat niet ten koste van andere vormen van dienstverlening. Vragen kunnen ook via e-mail en de telefoon gesteld blijven worden en uiteraard blijft u ook van harte welkom in de studiezaal op het Mariƫnburg.
Naast de ruim zesduizend keer dat de studiezaal aan de Mariƫnburg het afgelopen jaar werd bezocht, wisten bezoekers om en nabij de 200.000 keer digitaal hun weg te vinden naar het Regionaal Archief Nijmegen. Chatten is een uitgelezen mogelijkheid om ook die bezoekers van dienst te zijn.
Het Regionaal Archief Nijmegen sluit met het aanbieden van chatten aan bij een landelijke trend. Zo kunnen bezoekers van bijvoorbeeld het Brabants Historisch InformatieCentrum en het Gelders Archief al geruime tijd chatten met archiefmedewerkers. Uit de ervaringen van de andere archiefdiensten en klantenonderzoek blijkt dat bezoekers van archieven het chatten zeer waarderen.
Bij een succesvolle test zal de chatfunctionaliteit een vaste plek krijgen op de Digitale Studiezaal. Tot die tijd is de chatfunctie te vinden op de startpagina van de Digitale Studiezaal. In het tijdsblok dat de chatfunctie beschikbaar is kan een bezoeker een gesprek starten door op de gelijknamige knop te drukken. Er opent dan een gespreksvenster. 
We zijn erg benieuwd wat u van deze extra dienstverlening vindt. Probeer het vooral een keer uit en leg digitaal uw vragen aan ons voor over het verleden van de stad. We staan graag voor u klaar!

UPDATE JANUARI 2016: De pilotperiode is inmiddels afgerond en op basis van de resultaten is besloten voorlopig geen vervolg te geven aan deze pilot. De chatfunctie zal vooralsnog geen vast onderdeel van onze dienstverlening gaan uitmaken.

Geen opmerkingen: